Friday, 10 January 2014

Διαβάστε περισσότερα: Ο παιδικός εγκέφαλος ωφελείται από το μάθημα μουσικής


Ο παιδικός εγκέφαλος ωφελείται από το μάθημα μουσικής "Τα μαθήματα πιάνου, κιθάρας και βιολιού ωφελούν τον εγκέφαλο ενός παιδιού", ισχυρίζονται οι Κινέζοι νευροεπιστήμονες, με την έρευνά τους να παρουσιάζεται στο συνέδριο Neuroscience 2013 του Σαν Ντιέγκο. Και όμως, ένα μουσικό όργανο φαίνεται να ενδυναμώνει τη λειτουργία του παιδικού μυαλού, ιδίως εάν στην περίπτωση που τα μαθήματα αρχίσουν πριν τα 7 χρόνια ηλικίας. Αποτέλεσμα δεν είναι άλλο, από το να αποδειχθεί ότι ένα μουσικό όργανο μπορεί να μετατραπεί σε εκπαιδευτικό εργαλείο ή ως τρόπος θεραπείας απέναντι στις μαθησιακές δυσκολίες. Όπως αναφέρει ο ερευνητής του Χάρβαρντ Gottfried Schlaug, ειδικός στη νευροαπεικόνιση του μυαλού, η εκπαίδευση στη μουσική αυξάνει το σχήμα του εγκεφάλου και μακροπρόθεσμα να ενισχύει την επικοινωνία ανάμεσα στις διαφορετικές περιοχές του. "Παίζοντας ένα όργανο, ο εγκέφαλος ερμηνεύει και ενσωματώνει ένα μεγάλο φάσμα αισθητηριακών πληροφοριών. Πόσο μάλλον, όταν μιλάμε για το μυαλό ενός παιδιού που δεν έχει κλείσει τα 7 χρόνια ηλικίας", σχολιάζει ο ίδιος στη Dailymail. Πιο συγκεκριμένα, η μελέτη στηρίχθηκε σε 48 Κινέζους μεταξύ 19 και 21 ετών, που έκαναν μαθήματα μουσικής από τα τρία έτη τους. Οι επιστήμονες έβγαλαν τις τομογραφίες των εγκεφάλων τους και διαπίστωσαν ότι οι περιοχές που σχετίζονταν με την ακοή και την αυτογνωσία ήταν πιο "μεγάλες" από τους υπόλοιπους. "Ακόμα και η δομή του εγκεφάλου μπορεί να αλλάξει... εάν κάποιο παιδί κάνει μαθήματα μουσικής για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η μουσική είναι μια πολυαισθητηριακή εμπειρία!", εξηγεί ο Schlaug. Αυτός είναι και ο λόγος που οι μουσικοί έχουν αυξημένη αίσθηση προγραμματισμού, διαχείρισης χρόνου και ακοής. Παράλληλα, νέα Βρετανική έρευνα υποστηρίζει ότι όσα μικρά παιδιά ασχολούνται με τη μουσική, ακόμα και εάν απλά τραγουδούν στη χορωδία, τείνουν να έχουν μεγαλύτερο IQ και συνεργάζονται με μεγαλύτερη ευκολία. Οι επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο Δυτικού Λονδίνου χώρισαν δεκάδες παιδιά σε δυο ομάδες. Η μια ασχολούνταν με τη μουσική και η άλλη με την ανάγνωση ιστοριών. Στη συνέχεια, συμμετείχαν σε δυο παιχνίδια που στηρίζονταν στη συνεργασία μεταξύ τους. Αποτέλεσμα δεν ήταν άλλο, από την πρώτη ομάδα να προσπερνά πολύ πιο γρήγορα κάθε εμπόδιο "επικοινωνίας" σε σχέση με την άλλη! Πάντως, αξίζει να αναφερθεί ότι στατιστικά, τα κορίτσια της "μουσικής" ομάδας αποδείχθηκαν εξαπλάσιες φορές πιο θετικά από τα αγόρια.